lunes, 23 de marzo de 2009

SELEKTIBITATE TESTUA


A) Ulermena
1.Claurde Marthaler 1994ko martxoaren 12an bere bidaia hasi zuen,Suitzatik abiatu zen.
2.Afrikara joan baino lehen Alaskan,ozeano Artikoran,AEB etako mendietan,Aandeetan eta Uhuiaran egon zen.
3.Bizikletaz garraiatzen zuen,eta jendea eskaintzen zion lekutan hartzen zuen ostatu
4.Jendeari hitz egin behar zaiola,konbertzaio ona emon behar zaiola.

B) Gaia eta laburpena

Gaia:
Claude Marthaler izeneko bizikletazale suitzar baten bideia azaltzen du testua.

Laburpena.
Claude Marthaler izeneko suitzar batek mundu osotik egon da bueltaka bere bizikletan.1994 abiatu egin zen eta momento orretik aurrera leku askotan egon da.Japonia bere lehenengo helmuga izan zen,eta 7 urtetan ez zen gelditu,Europatik,Asiara,handik Ameriketara,gero afrikara eta buelta.Jenderia esker lortu izan du bidai ikaragarri hau egitea,jendea lagundu diolako,bai janariarekin,bai ostatuarekin eta beraien laguntasuna ere bai eskeini egin diote.

C)Moldatu esaldiak

Marthlarrek bufalo itxura zuen,beraz,tibetarrek jak izena eman zioten.
Bizikletzaz mugitzen zen,halaber,lau kontinente zeharkatu zituen.
Alaskara joan zen,ordea,Lurmutur Hirira ere joan zen
Jendeak gauza asko eman zizkion halere,berak jendeari jasu zuenaren zati txiki bat bauno ez zion eman.

D)Idazlana

Nire ustetan Marthaler egindako bidaia oso interesgarria izan da.Kultura ezberdin pilo ezagutu izan ditu,naturatekin harremanetan egon da denbora osoan,kirol pila egin du...zihur nago,momento txarrak ere pasatu izan dituela,adibidez leku batetera joaten zenean,eta inork ez zionean bere etxea lo egiteko eskaintzen,edo jateko ezer ez zuenean...baina nire ustez,experientzia merezi izan du esfortzua.
Niri bidaiatzea gustatzen zait,baino nahiago izaten dut,gauzak hobeto prestatzea.Abentura gustatzen bazait ere,zihur izan behar naiz,etxera bueltatuko naizela.Gustatuko litzaidake,Kubara joatea.Kuba turistentzat paraisu modukoa da.Polizia asko dago kalean,eta hau ona da,lapurketa arriskua asko jeizten delako.Gainera,ikaragarriko eguraldi ona egiteko,eta ondartsa oso politak eta bakartiak daude.Beti entzun izan dut,Kubako jendea oso irekia dela,eta hori asko erakartzen nau,euskal herrian jendea oso itxia delako.
Prestatzeko tradizionala izango nintzen,bidai agentzi batera joango nuke,eta bertan presupuesto bat ezkatuko nuke.Presupuestoa ikusi eta gero,dirua zaiatuko nuen lortzen, eta nire lagunei komentatuko nieke,beraiek nirekin etortzeko.
Bidaiatzeko dirua lortzeko bi alternatiba ikuzten ditut,bata gurasoei eskatzea,baina honelako bidai batean ez dut uste ordainduko zidatela oso gareztia izango zen eta.Horregatik bigarren alternatibara joko nuke.Lan egitea.Saiatuko nuke lantzo bat bilatzen,lan errez bat,ikasketak edo formazioa beharko ez zen lan bat.Adibidez zerbitzaria.Nire auzoan dauden tabernetara joango nuke lan eske,eta lortuko ez banu,beste lan bat pentsatuko nuke,adibidez garbitzaile.Negozio pila daude gaur egun,eta guztiak behar dute norbait garbitzeko,horregatik uste dut ez nituela arazo asko izango lan egiteko,gainera lan oso gogorra da,eta normalean pertsonak ez dute nahi izaten horrelako lanak.

No hay comentarios: