jueves, 8 de enero de 2009

selektibitate azterketa 2006

a)ulermena
1.nerbio sistema ohi baino maila apalagoan lan egiten duelako,eta hau ona da,eguneroko bizitzako estutasunei oreka osasuntzu bat emateko.
2.modu askotan erlaxatu al zara.teknika muskular progresiboekin,posiboekin,bistaratzearekin;eta psikologiatik kanpo yoga,taichi...
3.yoga eta taichi
4.entrenamendua

B)gaia eta laburpena
gaia:testua erlaxapenari buruz hitz egiten du,abantailak eta teknikak aipatzen ditu.

Laburpena.
Eguneroko bizitza orekatu aizateko,oso garrantzitzua da erlaxapena.Tekniko ugaria daude hau lortzeko,teknika mentalak eta fisikoak.Modu errazean lor ditzakegu erlaxatzea,gure etxean adibidez lortu dezakegu.Erlaxatzea oso ona da,fobiak,beldurrak eta antzeko arazoak gainditzeko

Cmoldatu esaldiak
1 Erlaxazioa lantzeko teknika ugari daude, esate baterako, pasiboa, muskular progresiboa, bistaratzea, yoga....
2 Erlaxazioa asko laguntzen du antsietate kasuetan, beraz, asko erabiltzen da fobiak edo beldurrak lantzeko
3 Estresak gaixotu egiten du, erlaxazioa, berriz, sendatu
4 Non-nahi praktikatu dezakegu erlaxazioa, jakina, horretarako erlaxazio teknikak ezagutu behar dira

IDAZLANA.

Nik badut teknika propio bat erlaxatzeko urduri nagoenean sasoi batean.

Nire kotxea hartu(edo edozein garraiobide)eta ondartzara joaten naiz.Hobe da uda ez izatea,jende pila egoten delako,baina normalean udan ez ditut arazo handiak izaten.

Ondartzan nagoenean,arean ezertzen nahiz,kuaderno batekin,eta bertan entzuten eta ikuzten dudadana idazten dut.Itsasoas hitz egiten dut,bere olatu handietaz,nola igo jeitzi egiten diren,eta igo eta jauzi,urazal guztia zuri zuri uzten bere espumarekin.Animaliak badaude,haietaz ere idazten dut,normalean,kaioak izaten dira.Hauei asko gustatzen zaie,aire korronteekin jolaztea,bere egoak irekitzen dituzte,eta egazkin moduan airean suspendituak geratzen dira,oso onak dira egan egiten.Idazten dut ere haizeari buruz.Ondartzan beti,haizea dabil.Batzutan oso gogorra izaten da,eta egun orietan oso zaila da bertan ezerita aguantatzea,baina bakarrik brisa txiki bat dagoenean,ikaragarri atzegina izaten da.Azalean jolasten du,nire bezoak lastantzen ditu eztitazun handiarekin,nire ileen artean beti zartzen da,eta guzti desorrazten dit,eta zure zorbaldatik zartzen da kilima oso atseginak egiten.
Bi ordu pasata,altxatzen naizenean ez ditut nire arazoak gogoratzen,eta "grogi" moduan buelta bat emoten dut ondartzatik.Momento hartan soinu txikiena ere apreziatzen dut,ondartza eta ni,bat gara.Ikaragarriko bakea sentitzen dut nire barruan,eta prest nago nire bizitza berriz asteko,energiaz beteta.

Nire uztez hau da teknika onena erlazatzeko,beti funtzionatzen dit,eta bakarrik behar da denbora.

No hay comentarios: